POMOC -> PYTANIA I ODPOWIEDZI


Poniżej prezentujemy listę najczęściej zadawanych pytań (F.A.Q.)


1. W jaki sposób można zarezerwować samochód?

Rezerwacji można dokonać 7 dni w tygodniu mailowo na adres kontakt@wawavan.pl lub telefonicznie pod numerem telefonu 792 223 776 w godzinach od 7:00 do 20:00

2. Czym jest kaucja?

Kaucja stanowi zabezpieczenie m.in. w przypadku wystąpienia uszkodzeń pojazdu lub bezumownego przedłużenia umowy. Jest ona pobierana w momencie wynajęcia samochodu (podpisania umowy) oraz zwracana po jego zwrocie o ile nie wystąpią ww. zdarzenia.

3. Czy wynajmując auto konieczne jest wpłacenie kaucji zabezpieczającej?

Tak, każda osoba wynajmująca samochód dostawczy w WawaVan, musi wpłacić kaucję. Wyjątek od tej reguły jest przewidziany dla naszych stałych klientów.

4. Jaki jest najkrótszy okres wynajmu samochodu?

Minimalny okres wypożyczenia samochodu to 6 godzin.

5. Jak rozwiązywana jest sprawa paliwa i tankowania aut?

Stosujemy formułę pełny-pełny. Odbierasz samochód z pełnym bakiem i również w chwili oddania samochodu bak musi być pełny. Pamiętaj wszystkie auta mają silniki Diesel, tankuj wyłącznie olej napędowy. Jeżeli jednak z jakichś powodów chcesz uniknąć tankowania możesz zlecić to nam, jednak wiązało się to będzie z dodatkową opłatą.

6. Jaki jest warunek wynajmu auta i limit wiekowy?

Samochód może wynająć każda osoba która ukończyła 21 rok życia oraz posiada prawo jazdy od przynajmniej jednego roku.

7. Jakie dokumenty są potrzebne, aby wynająć samochód?

Do wynajęcia samochodu będą potrzebne 2 dokumenty potwierdzające Twoją tożsamość np. dowód osobisty lub paszport oraz prawo jazdy. Jeżeli chcesz wynająć samochód w imieniu firmy przez pracownika niewidniejącego w KRS potrzebne będzie pełnomocnictwo.

8. Czy można wynająć samochód posiadając prawo jazdy innego kraju?

Tak, jeżeli jest to prawo jazdy wydane przez kraj należący do Unii Europejskiej. Osoby takie mogą wynajmować samochód na tych samych zasadach co obywatele RP.

9. Ile kosztuje wynajem samochodu w WawaVan?

U nas jesteś w stanie wynająć samochód dostawczy już w cenie 129 zł (netto) za 6 godzin.

10. Czy samochody są ubezpieczone?

Tak, wszystkie nasze samochody w naszej wypożyczalni są ubezpieczone.

11. Czy jest limit kilometrów?

Tak, przy wynajmu auta dzienna maksymalna odległość możliwa do przejechania to 300 km. Istnieje możliwość wykupienia opcji dodatkowej znoszącej ograniczenie maksymalnej ilości kilometrów na dobę, koszt takiej usługi to 49 zł netto za każdy dzień.

12. Jaki jest koszt podstawienia auta?

Jeżeli potrzebujesz wynająć auto dostawcze, a z różnych powodów nie jesteś w stanie przyjechać do naszej siedziby jesteśmy w stanie dostarczyć Ci samochód na terenie Warszawy za dopłatą 49 zł netto. Będzie konieczne wcześniejsze poinformowanie o chęci skorzystania z tej opcji tak żebyśmy mogli przygotować dokumenty i dotrzeć na wskazane miejsce.

13. Jak wygląda odbiór auta?

Odbiór auta następuje bezpośrednio po podpisaniu umowy i zapłacie kaucji. Następnie jest wypełniany krótki protokół odbioru pojazdu. To jest czas na sprawdzenie stanu auta, poziomu paliwa jak i dodatkowych akcesoriów. Po podpisaniu protokołu zostają przekazane kluczyki oraz komplet dokumentów. Od tej chwili auto jest do Państwa dyspozycji.

14. Jak mogę opłacić swoją rezerwacje?

Kaucję, która będzie w przypadku rezerwacji zabezpieczała auto które masz zamiar wynająć możesz opłacić przelewem bankowym. W pozostałych przypadkach kaucję możesz opłacić poprzez zabezpieczenie środków na karcie kredytowej lub w gotówce do rąk pracownika wypożyczalni.

15. Czy auto może prowadzić inna osoba niż wynajmujący?

Nie. Samochód może prowadzić jedynie osoba wpisana w umowę. Możemy dopisać kolejną osobę do umowy, jednak będzie się to wiązało z jej obecnością podczas podpisania umowy oraz koniecznością okazania dokumentów na tych samych zasadach co kierowca.

16. Czy dopuszczalny jest zwrot samochodu w innym mieście niż był on wynajęty?

Niestety nie, na chwilę obecną nie jest możliwe oddanie samochodu dostawczego w innym mieście niż Warszawa

17. Co w przypadku gdy, z powodu korków, bądź innych utrudnień lub przypadków losowych spóźnię się i oddam samochód po ustalonym w umowie terminie zwrotu?

My również jesteśmy kierowcami i poruszamy się samochodami po mieście. Rozumiemy, że możesz zostać zaskoczony nieprzewidzianą sytuacją na drodze. Przede wszystkim poinformuj nas o tym, też martwimy się o Ciebie. Spóźnienie w oddaniu pojazdu do 30 minut nie wiąże się z naliczeniem dodatkowej opłaty.

18. Czy można wyjechać poza granice Polski?

Tak, koniecznie poinformuj nas o swoim planie przed wynajęciem samochodu ponieważ wymagana jest do tego pisemna zgoda Wynajmującego. Wiąże się to również z doliczeniem dodatkowej opłaty w wysokości 59 zł netto.

Wyjazd wynajętym samochodem do Albanii, Białorusi, Bułgarii, Macedonii, Rosji, Ukrainy, oraz krajów byłej Jugosławii jest zabroniony.

19. Co należy zrobić, gdy doszło do kolizji?

W przypadku kolizji przede wszystkim zachowaj spokój. Zabezpiecz miejsce kolizji i wezwij policję i pomoc o ile będzie taka konieczność. My udzielimy Ci pełnej pomocy w ramach posiadanego ubezpieczenia, zgłoś ten fakt na numer telefonu znajdujący sie dokumentach przekazanych podczas wydania pojazdu.

20. Co należy zrobić w przypadku kradzieży auta?

Należy fakt ten zgłosić Policji oraz odebrać sporządzoną notatkę poświadczającą ten fakt. Konieczne będzie również dostarczenie nam kompletu dokumentów otrzymanych przy wydaniu auta oraz kluczyków.

21. Czy można przedłużyć wynajem auta?

Tak, jednak poinformuj nas o tym przynajmniej na 24 godziny przed zakończeniem umowy. W innym przypadku możliwe, że samochód zostanie zarezerwowany przez kogoś innego kto również liczy na naszą sumienność. Informację o chęci przedłużenia najmu prosimy wysyłać mailowo na adres kontakt@wawavan.pl lub zgłaszać telefonicznie pod numerem telefonu 792 223 776.

22. Czy mogę zwrócić auto przed zakończeniem umowy?

Tak, zwrot samochodu dostawczego jest możliwy przed upływem terminu zawartego w umowie. Niestety w takim przypadku nie zwracamy kwoty za niewykorzystany okres.

23. Jakie usługi, oprócz wynajmu samochodów, świadczy firma WawaVan?

Wynajmujemy sprzęt niezbędny do transportu towarów jak i agregaty prądotwórcze. Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej skontaktuj się z nami.

24. W jakich godzinach pracuje firma WawaVan?

Jesteśmy dostępni w od poniedziałku do soboty w godzinach 7.00 – 20.00

25. Co mam zrobić, jeśli nie znalazłem tutaj odpowiedzi na pytanie, które chciałbym zadać?

Jeżeli masz jakieś pytania, na które odpowiedzi nie znalazłeś powyżej, jesteśmy dostępni pod mailem kontakt@wawavan.pl lub pod nr tel. 792 223 776.